Derksen, J., Kramer, I. & Katzko, M. (2002). Does a self-report measure for emotional intelligence assess something different than general intelligence? Personality and Individual Differences. 32: 37-48.
Friedman, Reva C. & Rogers, Karen B. (eds). (1998). Talent in context. Historical and social perspectives on giftedness. American Psychological Association.
Gerven, E. van (red). (2009). Handboek hoogbegaafdheid. Assen: van Gorcum. Koop dit boek bij Youbedo

Koop dit boek als e-book Youbedo

Kooijman – van Thiel, M. (red.) (2008). Hoogbegaafd. Dat zie je zó! Over zelfbeeld en imago van hoogbegaafden. Ede: OYA Productions. Bestel dit boek bij Oya

 

Neville, C. S., Piechowksi, M. M. & Tolan, S. S. (eds.) (2013). Off the Chart. Asynchrony and the gifted child. Unionville, NY: Royal Fireworks Press. [Gaat ook over asynchroniteit van hoogbegaafden tijdens de ontwikkeling; ook een hoofdstuk over hoogbegaafde volwassenen.]
Persson, R. S. (2007). The Myth of the Antisocial Genius: A Survey Study of the Socio-Emotional Aspects of High-IQ Individuals. Gifted and Talented International. Volume 22 Number 2: 19-34.
Persson, R. S. (2010). Experiences of Intellectually Gifted Students in an Egalitarian and Inclusive Educational System: A Survey Study. Journal for the Education of the Gifted. Vol. 33, No. 4: 536–569.  ©2010 Prufrock Press Inc., http://www.prufrock.com
Shavinina, L.V. (2007). What is the Essence of Giftedness? An Individual’s Unique Point of View.  Gifted and Talented International 22 (2), 35-44
Sternberg, R., L. Jarvin,  E.L. Grigorenko (2010). Explorations in giftedness. Cambridge: Cambridge University Press. Koop dit boek bij Youbedo

Klik hier voor recensie

 

Hoogbegaafdheid
Intelligentie, brein
Werken met HB
Leven met HB
Creativiteit
Hoogsensitiviteit
HB en leren
HB en psychiatrie
Biografieën
HB Senioren