Derksen, J., Kramer, I. & Katzko, M. (2002). Does a self-report measure for emotional intelligence assess something different than general intelligence? Personality and Individual Differences. 32: 37-48. | |
Friedman, Reva C. & Rogers, Karen B. (eds). (1998). Talent in context. Historical and social perspectives on giftedness. American Psychological Association. | |
Gerven, E. van (red). (2009). Handboek hoogbegaafdheid. Assen: van Gorcum. | Koop dit boek bij Youbedo |
Kooijman – van Thiel, M. (red.) (2008). Hoogbegaafd. Dat zie je zó! Over zelfbeeld en imago van hoogbegaafden. Ede: OYA Productions. | Bestel dit boek bij Oya
|
Neville, C. S., Piechowksi, M. M. & Tolan, S. S. (eds.) (2013). Off the Chart. Asynchrony and the gifted child. Unionville, NY: Royal Fireworks Press. [Gaat ook over asynchroniteit van hoogbegaafden tijdens de ontwikkeling; ook een hoofdstuk over hoogbegaafde volwassenen.] | |
Persson, R. S. (2007). The Myth of the Antisocial Genius: A Survey Study of the Socio-Emotional Aspects of High-IQ Individuals. Gifted and Talented International. Volume 22 Number 2: 19-34. | |
Persson, R. S. (2010). Experiences of Intellectually Gifted Students in an Egalitarian and Inclusive Educational System: A Survey Study. Journal for the Education of the Gifted. Vol. 33, No. 4: 536–569. ©2010 Prufrock Press Inc., http://www.prufrock.com | |
Shavinina, L.V. (2007). What is the Essence of Giftedness? An Individual’s Unique Point of View. Gifted and Talented International 22 (2), 35-44 | |
Sternberg, R., L. Jarvin, E.L. Grigorenko (2010). Explorations in giftedness. Cambridge: Cambridge University Press. | Koop dit boek bij Youbedo |
Hoogbegaafdheid
Intelligentie, brein
Werken met HB
Leven met HB
Creativiteit
Hoogsensitiviteit
HB en leren
HB en psychiatrie
Biografieën
HB Senioren