Thema = Vanuit je kracht je aan je klanten laten zien

10.00 uur Welkom door IHBV en Petra Jungblut.
Daarna volgt direct een korte interactieve inleiding ‘Meerwaarde voor je klant? Gebruik je hoogbegaafdheid als kracht!’ door Jelle Kok.

Jelle Kok is vanuit zijn bedrijf Bridgeline actief als zelfstandig professional. Bridgeline bouwt de brug tussen nu en de toekomst, waarmee ieder project in een versnelling terecht komt. Dit gebeurt door na te denken over uitdagingen waar de organisatie mee aan de slag wil en samen kansen te pakken die voor het grijpen liggen. Zie www.bridgeline.nl voor meer informatie.

10.30 uur – 12.30 uur Eerste workshopronde
(3 van de 4 workshops afhankelijk van de voorkeuren van de deelnemers)

Workshop 1 Effectieve communicatie: Mijn zichtbare ik

Hoe presenteer jij jezelf? Welke communicatiestijl gebruik jij, en weet je of deze effectief is? Leer in verschillende oefeningen en settings je eigen stijl kennen en snappen waardoor je soms lastiger verbinding of contact krijgt met mensen. Wanneer je zonder je eigen maskers jezelf kunt presenteren ben je effectiever en in staat tot heldere, warme communicatie.

Ingeborg Mooiweer begeleidt deze workshop en is de gevoelsexpert van Nederland. Zij leert onder andere ondernemers verbinding te maken tussen verstand en gevoel om zo blijer, effectiever en met meer resultaat te kunnen ondernemen.

Workshop 2 Slim zichtbaar op Linkedin (en social media)

Wil jij jezelf als startende ondernemer zichtbaar maken op social media? Hoe kun je op social media authentiek overkomen en waarde toevoegen? Hoe zorg je dat je opgemerkt wordt door jouw ideale cliënt of opdrachtgever?In zeven stappen wordt zichtbaar gemaakt hoe je je personal branding als ondernemer neerzet en jezelf slim zichtbaar maakt! In deze workshop krijg je praktische tips, voorbeelden, adviezen en vooral heel veel inspiratie om jezelf als ondernemer online slim zichtbaar te maken en expres jezelf te zijn!

Tessa Faber begeleidt deze workshop en is eigenaar van Making Sense. Tessa is sinds 2005 zelfstandig ondernemer en heeft in die tijd online nooit stil in een hoekje gezeten. Met een weerstand voor “koude acquisitie” heeft zij er met personal branding voor gezorgd dat ondernemen voor haar warm èn persoonlijk werd en daarmee succesvol.

Workshop 3 Leer zo snel mogelijk falen! Lean Startup

In 2011 publiceerde Eric Ries zijn boek The Lean Startup waarin hij een nieuwe manier van ondernemen beschrijft. De aandacht in dit proces ligt vooral op het onderdeel leren. Leren door vallen en opstaan!
Leer zo snel mogelijk wie je klant is, welk probleem je voor de klant oplost en hoe de oplossing omgezet kan worden naar een product of dienst, dat verkocht wordt.
Tijdens deze workshop maak je kennis met de basisprincipes van Lean Startup: 1) Build: Bouw een idee uit tot een minimal viable product; 2) Measure: Voer een experiment uit waarmee je een aanname test en 3) Learn: Leer van de uitkomsten van het experiment en pas je idee aan.

Natasja Vranken begeleidt deze workshop en is een ervaren ondernemer. Ze is al jaren mentor voor met name Edtech Startups en heeft ervaring met Lean Startup en strategische vraagstukken.

Workshop 4 Verkoop je product of dienst aan je klant

In deze workshop word je door een oude rot in het verkoopvak meegenomen naar het verkopen van je product of dienst. Je leert en oefent onder andere hoe je een verkoopgesprek met de grootste kans van slagen voert en wat belangrijk is bij het verkopen.

Pim Vranken is een oud ondernemer. Hij heeft het verkoopvak geleerd bij Rank Xerox met behulp van het PSS systeem (Professional Selling System). Na enige jaren als verkoper-systeem analist bij NCR computers en Verkoop Directeur bij Data Union heeft hij Multi User Technology opgericht. Maar ook als directeur eigenaar heeft hij altijd veel tijd besteed aan verkoop en marketing.

12.30 – 13.30 Netwerklunch

Tijdens de lunch en pauzes zijn er diverse coaches en ondernemers beschikbaar voor vragen waaronder:

  • Financieel vraagbaak Angeline Evers. Angeline gelooft in kennis delen, denkt in oplossingen en houdt van structuur. Haar visie: de financiële administratie helemaal digitaal!

13.30 – 15.30 uur Tweede workshopronde
(3 van de 4 workshops afhankelijk van de voorkeuren van de deelnemers)

Workshop 1 Effectieve communicatie: Mijn zichtbare ik

Hoe presenteer jij jezelf? Welke communicatiestijl gebruik jij, en weet je of deze effectief is? Leer in verschillende oefeningen en settings je eigen stijl kennen en snappen waardoor je soms lastiger verbinding of contact krijgt met mensen. Wanneer je zonder je eigen maskers jezelf kunt presenteren ben je effectiever en in staat tot heldere, warme communicatie.

Ingeborg Mooiweer begeleidt deze workshop en is de gevoelsexpert van Nederland. Zij leert onder andere ondernemers verbinding te maken tussen verstand en gevoel om zo blijer, effectiever en met meer resultaat te kunnen ondernemen.

Workshop 2 Slim zichtbaar op Linkedin (en social media)

Wil jij jezelf als startende ondernemer zichtbaar maken op social media? Hoe kun je op social media authentiek overkomen en waarde toevoegen? Hoe zorg je dat je opgemerkt wordt door jouw ideale cliënt of opdrachtgever?In zeven stappen wordt zichtbaar gemaakt hoe je je personal branding als ondernemer neerzet en jezelf slim zichtbaar maakt! In deze workshop krijg je praktische tips, voorbeelden, adviezen en vooral heel veel inspiratie om jezelf als ondernemer online slim zichtbaar te maken en expres jezelf te zijn!

Tessa Faber begeleidt deze workshop en is eigenaar van Making Sense. Tessa is sinds 2005 zelfstandig ondernemer en heeft in die tijd online nooit stil in een hoekje gezeten. Met een weerstand voor “koude acquisitie” heeft zij er met personal branding voor gezorgd dat ondernemen voor haar warm èn persoonlijk werd en daarmee succesvol.

Workshop 3 Leer zo snel mogelijk falen! Lean Startup

In 2011 publiceerde Eric Ries zijn boek The Lean Startup waarin hij een nieuwe manier van ondernemen beschrijft. De aandacht in dit proces ligt vooral op het onderdeel leren. Leren door vallen en opstaan!
Leer zo snel mogelijk wie je klant is, welk probleem je voor de klant oplost en hoe de oplossing omgezet kan worden naar een product of dienst, dat verkocht wordt.
Tijdens deze workshop maak je kennis met de basisprincipes van Lean Startup: 1) Build: Bouw een idee uit tot een minimal viable product; 2) Measure: Voer een experiment uit waarmee je een aanname test en 3) Learn: Leer van de uitkomsten van het experiment en pas je idee aan.

Natasja Vranken begeleidt deze workshop en is een ervaren ondernemer. Ze is al jaren mentor voor met name Edtech Startups en heeft ervaring met Lean Startup en strategische vraagstukken.

Workshop 4 Verkoop je product of dienst aan je klant

In deze workshop word je door een oude rot in het verkoopvak meegenomen naar het verkopen van je product of dienst. Je leert en oefent onder andere hoe je een verkoopgesprek met de grootste kans van slagen voert en wat belangrijk is bij het verkopen.

Pim Vranken is een oud ondernemer. Hij heeft het verkoopvak geleerd bij Rank Xerox met behulp van het PSS systeem (Professional Selling System). Na enige jaren als verkoper-systeem analist bij NCR computers en Verkoop Directeur bij Data Union heeft hij Multi User Technology opgericht. Maar ook als directeur eigenaar heeft hij altijd veel tijd besteed aan verkoop en marketing.

15.30 – 15.45 uur Pauze

15.45 – 16.00 Korte plenaire afronding en toelichting netwerkopdracht

16.00 – 17.00 Netwerkborrel
(borrel met een netwerkopdracht)

Voor meer informatie kun je contact opnemen met projectleider [email protected].

de aankondigingstekst
het programma voor dag 1: 17 maart 2017
het inschrijfformulier
beschrijving doelgroep